menu
person

ZAKK WYLDE


Official Site


Discography

Pride & Glory (1994)

Book Of Shadows (1996) 

BLS
1919 Eternal (2002)
Sonic Brew (1999)
Shot To Hell (2006)
The Blessed Hellride (2003)
Mafia (2005)
Hangover Music Vol. 6 (2004)
Kings Of Damnation: Era 98-044.
Alcohol Fueled Brewtality Live (2001) $13.29
Stronger Than Death (2000)

PHOTOALBUM

АЛЬБОМЫ НА ФОРУМЕ

Еще подростком Zakk Wylde снискал известность самого крутого молодого гитариста на клубной сцене побережья Нью-Джерси. Он сделал свой первый большой прорыв в 1987 году, когда его пригласили на прослушивание к Ozzy Osbourne. Помимо технических возможностей, как исполнителя, Wylde доказал, что он является наилучшим выбором благоларя своей энергии, имиджу и любви к музыке Black Sabbath и Osbourne.

В течение первого десятилетия работы с Osbourne, Wylde отточил свое мастерство исполнителя и автора. Он участвовал в сочинении No Rest For The Wicked (’88), Just Say Ozzy (’90), No More Tears (’91), Live And Loud (’93), Ozzmosis (’97), которые собрали коллекцию платиновых и мульти-платиновых сертификатов. Live And Loud завоевал Grammy в категории «Лучший концертный альбом».

В 1994 году Wylde начал свою собственную сольную карьеру, выйдя за рамки метал-сцены с проектом Pride & Glory, ориентированным на блюз трио, где он сам встал к микрофону. Затем он выпустил в 1996 году акустический альбом Book Of Shadows ’96, продемонстрировавший его как автора песен. В 1999 году Wylde вернулся к тяжелому року с новой группой Black Label Society. Первый диск группы,«Sonic Brew, продемонстрировал сплав основных влияний Wylde – тяжелый рок, блюз, акустика. Wylde не замедлил выпустить второй альбом BLS, Stronger Than Death, в 2000 году. Вернувшись в 2001 году к Ozzy Osbourne для работы над долгожданным восьмым студийным альбомом, Down To Earth [Sony], Wylde продолжил затем работу над третьим релизом BLS, 1919 Eternal [Spitfire], который критика восприняла как очень многообещающий шаг вперед.

Мы сели на хвост Wylde, вскочив в его гастрольный автобус, мчащийся на очередной концерт Black Label Society. Вскрываем упаковку пива, расставляем стаканы и готовимся провести незабываемый часу в компании с неподражаемым Zakk Wylde, разговаривая о его любви к гитарам, музыке и различного рода напиткам.

Расскажите о своей именной модели Les Paul.

Что для меня очень важно, это чтобы серийные модели были такие же, как те, на каких играю я. Гитары именной модели Les Paul, которые Gibson делают для меня, все одинаково высокого качества. Gibson действительно постарались. Когда кто-то дает мне подписать такую гитару, я ее обязательно проверяю, и они все одинаковы. На них стоят звукосниматели EMG 81 и 85, и я всегда ошкуриваю тыльную сторону грифа до дерева, чтобы он был, как бейсбольная бита. На грифе стоят также самые высокие лады из всех, что производятся. Я предпочитаю лады повыше.

Кто из гитаристов повлиял на Ваш стиль, звук и выбор оборудования?

Eddie Van Halen и Randy Rhoads оказали большое влияние, и Tony Iommi также – огромное влияние. Black Sabbath это моя неизменно любимая группа. Другим большим влиянием был парень по имени Leroy Wright, у которого я брал уроки. Он раскрыл мне глаза на все от Hendrix до Al Di Meola, Frank Marino, Robin Trower, Albert Lee и кантри-гитаристов. Я занимался у него около двух лет, и он научил меня теории, аккордам, гаммам. Самое клевое в его уроках было то, что он не заставлял меня тупо зубрить гаммы, он учил меня играть песни.

Когда Вы стали играть на гитарах Gibson?

Я косил газоны, работал на бензоколонке в попытке накопить денег на настоящий Gibson. Когда я закончил школу, мои родители подбросили мне по этому поводу бабла, и у меня, наконец, набралось на гитару. Тогда я обзавелся своим первым Les Paul и с тех пор играю на Les Paul.

Как вы отстраиваете свои гитары?

Я использую специальный комплект струн (GHS Zakk Wylde) - .011-.060 (.011, .013, .017, .046, .052, .060), а иногда я использую шестую струну калибра .065. Это зависит от того, что происходит. Обычно я настраиваюсь на полтона ниже, а потом настраиваю шестую струну в Си. На последнем Ozzfest, мы настроились совсем низко, и я играл на комплекте .070. Струны я ставлю на средней высоте, не очень низко.


Какие преимущества в звуке и удобстве у гитар Gibson?

Я предпочитаю играть на Les Paul Custom, хотя у меня есть замечательно звучащий Standard. У Les Paul Custom, на мой взгляд, реально жирный звук, а накладка из черного дерева делает его более ярким, чем Standard. На мой взгляд, это идеал гитары.

У Вас большая коллекция гитар?

Это довольно обширная коллекция. У меня примерно 30 гитар и большинство из них Les Paul. У меня примерно 18 Les Paul, а также разные Les Paul Junior и SG.

Из всех Ваших гитар, какая любимая?

Та, что я использую на концертах, это один из именных Les Paul, которые Gibson сделали для меня. Мой самый первый выпал из трейлера прямо на дорогу. Ребята забыли запереть заднюю дверь… Вот что случается при потреблении большого количества алкоголя и различного рода медицинских препаратов.

Вы до сих пор пополняете коллекцию, или Вам хватает, того, что уже есть?

Конечно, я продолжаю покупать гитары. Если где-то маячит клевый Les Paul, я заинтересуюсь.

Вы что-то специально высматриваете в гитаре, или это более импульсивное ощущение, когда Вы берете ее в руки?

Если я вижу что-то, что мне нравится, я, конечно же, рассчитываю что на удобство в игре и очень хороший звук. Я музыкант, гитарист, и гитара должна быть функциональна.

Какой из Ваших Les Paul использован на альбоме Black Label Society, 1919 Eternal?

Я в основном использовал одну из именных гитар, которую Gibson сделали для меня. У меня дома есть первые пять из них, и я использовал номер 3, которого я называю George. У меня все гитары названы по именам игроков Yankee. Номер 2 - Babe, George - 3, 4 -, 5 - Joe D, 2 -Jeeter и 1 - Martin. На записи я использовал George.

Какие Les Paul вы используете в туре?

Я беру George и Lou, кроме того у меня есть Red - Standard с красными кругами. У меня есть зеркальная гитара - черный Les Paul Custom, с наклееными отражающими майларовыми кругами. Кроме того, есть Rebel, тот, что с пивными пробками. Итого, 5 Les Paul на сцене. Мой техник Shawn Peyton недавно обзавелся моделью Dickey Betts Les Paul, которую он берет с собой в автобус. А я недавно купил ’59 Reissue, который тоже беру в автобус. А еще у нас есть в автобусе 1978 RD Artist просто, чтобы побренчать.

Меняется ли Ваша техника, когда вы берете разные Les Paul. Есть ли гитары, которые заставляют Вас играть в определенном стиле?

Не совсем. Даже, если я играю на акустике, моя техника меняется не сильно. Я думаю, единственной разницей для меня будет звук, и именно он, я полагаю, подталкивает меня к определенному стилю. Когда я играю на акустике, меня тянет на что-то в духе Neil Young или кантри. А если у меня в руках электрогитара, а за спиной стена усилителей, я начинаю мочить риффы. А когда я играю на пианино, я играю что-то соответствующее. Не думаю, что меня потянет играть хэви-метал на пианино. Я скорее начну наигрывать песни Elton John.

Изменилась ли со временем Ваша техника?

Я просто стараюсь быть лучше, и в плане техники и в плане написания песен. Мне необходимо подстегивать себя. Когда я только начал играть соло, я играл много гамм, и это звучало, как упражнения из книги. Затем, я начал учиться играть блюз, и пришло понимание фразировки, пульса и тона. Но это приходит со временем, когда ты видишь других музыкантов и занимаешься сам. В те времена, когда в соло была важна скорость, я мог играть супербыстро. Мы играли концерт в клубе L’Amours, и в тот же вечер играл парень по имени Dave Di Pietro, который выступал вместе с группой T.T. Quick. Он вышел с Les Paul и стеной Marshall и просто размазал меня, сыграв две ноты, потому что он играл блюз, и у него была мощная фразировка, а звук был намного лучше. Мне было 17 лет, я просто пилил по гаммам, и это была только скорость ради самой скорости. Когда я увидел, как играет Dave, я понял, что не могу повторить, то, что он делал, при всей моей скорости. Это заставило меня обратиться к блюзовым фразам и слушать Frank Marino. Как бы быстро не играл Frank, в его фразах всегда есть чувство.

Что бы Вы посоветовали другим гитаристам в плане самосовершенствования?

Если вы только начинаете, научитесь играть пентатонику и диатонические гаммы и поймите, как они работают в разных тональностях. Постарайтесь затусить с другим гитаристом, который действительно умеет играть все это и в состоянии показать вам. Это упрощает все, когда вы только начинаете. Это как отец, помогающий вам научиться кататься на велосипеде – поддерживая и поддталкивая. Рано или поздно вы придете к уровню, когда не будете нуждаться в чужой поддержке. Но в самом начале, это очень помогает. Конечно, если вы хотите играть лучше, вы должны заниматься. Я стараюсь заниматься каждый день. Я играю гаммы, пытаюсь разучить новые фразы и стараюсь привнести новые фишки в мой стиль. Будь это джазовый ход или что-то, что я слышу на записи Frank Marino, Trower, Albert Lee, Joe Pass, кого угодно, я стараюсь уловить разные идеи и проработать их, чтобы расширить свой словарь. Но по большому счету, надо играть ту музыку, которую любишь, и это никогда не надоесть. Вам могут навязывать, чтобы вы играли другую музыку, потому что она модная, но если у вас нет к этому страсти, не стоит этого играть. Вы должны играть музыку, которую любите, и постоянно ставить перед собой новые цели.

А как научиться лучше писать песни?

Это приходит со временем по мере практики, но я не думаю, что можно научить кого-то писать песни. Конечно, надо играть и сочинять музыку, которую любишь. Надо питать страсть к тому, что делаешь, иначе это в лучшем случае будет посредственным. Если ты пытаешься идти в ногу с модой, делая не то, что ты хочешь, а то, что считается популярным, это бессмысленная трата времени.

Что Вы любите слушать. Что находится в вашем проигрывателе сейчас?

Я люблю слушать тех, кто сам пишет свою музыку. Если я беру в руки альбом Black Sabbath, то слышу музыку, написанную теми четырьмя парнями, которые ее записали. Я люблю Rolling Stones и мы часто слушаем их в автобусе, когда отдыхаем. Это нестареющая музыка. Мы ее слушали на последнем туре с Ozzy. Я люблю Stones, Van Halen, Ozzy, Sabbath, Zeppelin, Allman Bros., Skynyrd, Neil Young, Pantera.

Есть ли новые группы, которые Вам нравиться или вы предпочитаете классику рока?

Я обычно слушаю старую музыку. У меня есть друзья из группы Down, в которой играют Kirk Windstein и Todd Strange из Crowbar, Phil Anselmo из Pantera, Pepper Keenan из Corrosion Of Conformity. Это сайд-проект, когда они не заняты в основных группах, и сейчас они выпустили новый альбом. Я слушаю Crowbar в качалке, но это не очень новая группа. Мои дети слушают Linkin Park, и у меня они есть в машине. Я уважаю их, но не думаю, что в обозримом будущем у меня на альбоме появится рэп. С точки зрения продюсирования их альбом звучит великолепно, и я это безусловно уважаю.

Какие у Вас ближайшие планы?

Продолжать отжигать дальше. Мы гастролируем с февраля. Мы поедем в Японию, потом отыграем концерт в Корее, затем в марте мы отправляемся в Канаду и на Аляску. В апреле я лечу в Европу для промоушна альбома Black Label Society. В мае и июне мы будем играть европейский Ozzfest, а в июле и августе - Ozzfest в Штатах.

Вы будете работать двойную смену на Ozzfest и играть в двух группах?

Да. Я сперва буду играть с Black Label Society, а потом выходить на сцену Ozzy. Надо же заработать себе на банку пива!

Март 2002 года перепечатано из gibson.com перевод - Александр Авдуевский


English wikipedia.org

Zakk Wylde (born Jeffrey Phillip Wiedlandt on January 14, 1967 in Bayonne, New Jersey) is a lead guitarist, pianist, singer and songwriter, best known for his role as founder of Black Label Society and guitarist for Ozzy Osbourne. Wylde was lead guitarist and vocalist in Pride & Glory, who released one self-titled album in 1994 before disbanding. As a solo artist he released the critically acclaimed Book of Shadows in 1996. Wylde's playing is characterised by his liberal use of pinch harmonics and the pentatonic scale

Wylde started playing the guitar at the age of 15 and worked at Silverton Music in Silverton, New Jersey. He grew up in Jackson, New Jersey, and went to Jackson Memorial High School there, where he graduated from in 1985.Zakk has stated that he would practice playing the guitar as much as 12 hours per day and often would play the guitar almost non-stop between coming home from school and leaving for school the next morning, then sleeping through the school day.

Growing up Wylde played locally with his first band, "Stone Henge", then later with local Jersey band "Zyris". Years later, the then unknown 19 year-old Wylde landed the coveted role as lead guitarist and co-writer for Ozzy Osbourne. He sent Ozzy a demo tape in 1987 and was hired to replace Jake E. Lee. Jake E. Lee had replaced the deceased Randy Rhoads, an idol of Wylde's, for whom he even built a shrine.

Wylde's then-girlfriend (now wife) Barbaranne heard Ozzy was looking for a new guitarist on the Howard Stern radio show. While playing at a local gig, a photographer (Mark Weiss) spoke to Wylde urging him to audition for Ozzy, and offered to send a presskit along to Osbourne; Wylde, who at the time was working at a local Getty gas station, decided he had nothing to lose. Ozzy dismissed the tape among thousands of others as "just another Randy Rhoads clone". But a couple of weeks later, Randy Castillo, Ozzy's drummer at the time told him he'd found a great guitarist from New Jersey. Wylde recalled how he received a phone call from Sharon Osbourne (thinking it was one of his friends' mother) telling him there was a ticket for him to fly out and audition for Ozzy. Wylde has said that he was hired on the spot before even playing, while he was still tuning his guitar. The truth of this is unknown as Wylde is known for joking with interviewers. The first material he released with Osbourne was No Rest for the Wicked in 1988.

Zakk Wylde's guitar-playing style is characterized by his use of pinch harmonics and wide/aggressive vibrato. His guitar soloing technique is usually characterized by use of the minor pentatonic scale, playing rapid box-pattern licks using strict alternate-picking, creating a very distinctive, choppy style of playing. Another notable feature of Wylde's playing is his liberal use of "chicken pickin' ," a technique which is usually associated with country music, and which is (comparatively) rarely seen in heavy metal; a technique he has stated as being picked up from watching Albert Lee.

He is known for his use of Gibson Les Paul Custom model guitars with a unique "bulls-eye" graphic on them, a design he used to deliberately differentiate himself visually from Randy Rhoads - who was also frequently identified by his white Les Paul Custom. Interestingly, one of Wylde's favorite stage guitars of late is a replica of Rhoads' Flying V. The "bulls-eye" paint job was originally supposed to look like the spiral from the movie Vertigo, but when it came back incorrect from the luthier, he liked the result and stuck with it.

Wylde's signature Les Paul's include, a red and flame-maple bulls-eye model, a black and antique-white bulls-eye model, an orange "buzz-saw" model, which Zakk got the pattern off a zippo lighter [1], and a "camo" bulls-eye model with mother of pearl neck inlays and a green camouflage paint scheme. His original bulls-eye Les Paul was bought from a regular store front and is christened "The Grail". It was lost to Wylde for some time when it fell off the truck as he was coming back from a gig in Texas. Rewards were posted to anyone that had information about the guitar - it holds sentimental value to him since it was a graduation gift from his parents.

Wylde and The Grail were only reunited years later, after a fan bought it at a pawn shop and realized he may very well have the missing guitar after checking the initials "Z.W." on its back and the serial number marked on the headstock. He then contacted Wylde's former webmaster Randy Canis to arrange its return.

Ozzy has always left the option open to his band members to leave if they wish, but Wylde has stayed faithfully by Ozzy's side ever since he was a teenager.

Wylde has stated that he has no respect for musicians who release material "not true to themselves".

On January 17, 2006, Zakk Wylde was immortalized at the Hollywood Rock Walk of Fame located at 7425 Sunset Blvd, featuring his hand prints and signature, in recognition to his successful career as a musician and contribution to music industry. The event was open to the public and many rock celebrities were present, including Osbourne.

Ozzy Osbourne was auditioning new guitarists for future material in 2005/2006 but announced Wylde as the official guitarist for his new album as a follow-up to his last studio release, "Down To Earth".

Black Label Society's new album, "Shot To Hell", was released on September 11th (UK), 12th (US) through Roadrunner records with production by Michael Beinhorn (Soundgarden, Ozzy Osbourne, Red Hot Chili Peppers). Black Label Society headlined the 2nd stage at the 2006 Ozzfest, with Wylde playing double duty with Ozzy on certain dates. Ozzy's new album, Black Rain, was released in May 2007. Zakk is currently working a new film called The Berserkers, with Zakk taking on responsibilities for script and production.

Personal life

Wylde and his wife, Barbaranne, have 3 children; a 15-year-old daughter, Hayley-Rae, a 14-year-old son, Jesse John Michael (named after Ozzy Osbourne), and a 5-year-old son, Hendrix Halen Michael Rhoads (named after Jimi Hendrix, Eddie Van Halen, Mike Piazza, and Randy Rhoads). He and his family live outside of Los Angeles. He and Barbaranne both attended Jackson Memorial High School in Jackson, New Jersey. Zakk was a close friend of Dimebag Darrell since 1993, exchanging guitars in admiration for one another as fellow guitarists. Wylde had given Dimebag one of his custom Gibson guitars with the trademark "bulls-eye" design on it shortly before the guitarist's untimely death. Likewise, Dimebag had a customized Dean Razorback painted with the bullseye design for Wylde. Zakk dedicated the song "In This River" to Dimebag, citing that although the song wasn't originally written for him, the lyrics were fitting to the situation. The song gained a new importance and was improved from its original format during the live performances also with the addition of more solos, with Zakk playing with the Dean Razorback guitar Dime had given him. He dedicates each live performance of the song to Dimebag and, several times, nearly cried on stage when playing the song. He has also stated it will be played at every Black Label Society concert as long as he is touring.

Appearances

Wylde has done guest appearances on many albums, such as the debut album for Damageplan as guest vocalist and guitar on the tracks "Soul Bleed" and "Reborn." He has also worked on four of Derek Sherinian's solo albums: "Inertia", "Black Utopia", "Mythology" and "Blood of the Snake" alongside Yngwie Malmsteen among others.

On August 1st, 1993, Zakk appeared on stage with the Allman Brothers on lead guitar since Dickey Betts was unable to make the show, and they needed a guitarist at the last minute. This show is documented on the bootleg "Zakk Goes Wylde."

Wylde's film credits include Rock Star (As "Ghode", guitarist of the fictitious band Steel Dragon) and the concert DVD Boozed, Broozed, and Broken-Boned (Certified Platinum), recorded at Harpo's in Detroit, MI. It was the first time in the concert hall's history that all of the alcohol had been consumed on one night (Wylde's favorite beer is Sierra Nevada). It should be noted that his next concert DVD The European Invasion: Doom Troopin' was released in 2006. He has also done a comedy skit show alongside Jim Breuer, titled "Crapshoot", which is now available on DVD.

Zakk Wylde also appeared on the TV show Angel in the season 4 episode The Magic Bullet where he plays acoustic on the song "Mandy" while Angel and Conner sing along.

Wylde has also appeared as a guest star on the TV show Aqua Teen Hunger Force. In it, he plays guitar on a track produced by Master Shake that is supposed to become the next big birthday song, which is called "Spirit Journey Formation Anniversary." Wylde becomes irate when he finds out that Master Shake cannot pay him for his input on the project. Later in the show, Wylde is killed when caught between the crossfire of two robotic banjo-playing scorpions that apparently were, for some reason, armed with laser cannons.

He is a New York Yankees fan. He performed the National Anthem on the electric guitar during a New York Rangers game in October 2005. He has also played the anthem at Los Angeles Kings and Dodgers games. A video of a Kings performance is included as an extra feature, on the DVD Boozed, Broozed, and Broken-Boned

On February 1, 2007 Zakk & Nick Catanese began a tour of acoustic shows at the Hard Rock Cafe in various cities across North America. Although Nick had to leave mid-tour due to unspecified personal reasons, Zakk continued to play shows alone. Zakk performed several songs, on both the acoustic guitar and keyboard. The tour was eventually cancelled due to unspecified reasons.

On February 2, 2007 Zakk Wylde guest hosted on Seattle's 99.9 KISW on the afternoon program The Men's Room

On the May 18 edition of WWE Smackdown, Zakk appeared with Ozzy Osbourne to play the hit single "I Don't Wanna Stop".

Zakk also performed alongside Ozzy Osbourne on the 2007 VH1 Rock Honors, playing "I Don't Wanna Stop", "Bark At The Moon", and "Crazy Train".

Gear

Zakk Wylde uses all of the following guitars on and off stage:

  • Gibson Les Paul Custom with "Bullseye" Graphics (one in black and white, one in black and mirror, and one in red and natural)
  • Gibson "Buzzsaw" Les Paul Custom (the design was taken from that of a Zippo lighter)
  • Gibson "Black Label Society" Les Paul Custom
  • Gibson "Rebel" Les Paul Custom decorated with the confederate flag and bottle caps
  • Gibson "Camo Bullseye" Les Paul custom. He named it 'Stormin Norman'
  • Jackson Rhoads (Custom Made for him by the same luthier that built Randy's guitars to the exact same specifications, believed to be Ed Roman)
  • Dean Bulls-eye Razorback (Given to him by Dimebag Darrell days before his death and signed by him; this guitar is usually only seen once per performance, when Zakk is playing the song "In This River")
  • Gibson Flying V with a bull's eye paint design
  • GMW Randy Rhoads Flying V in white with black polka dots
  • GMW Randy Rhoads Flying V in black with white polka dots (the polka-dot guitars were made custom for Zakk in honor of Randy Rhoads. Both of these guitars also feature a Floyd Rose tremolo.)
  • Gibson EDS-1275, black/mirror pickguard with EMG pickups (seen in the music video for "In This River") and a white one with standard pickups, seen while performing Bark at the Moon live.
  • Dean "Muddy Bullseye" Splittail with Bullseye Graphics
  • Custom Gibson guitar made similarly to the Dean Splittail with bullseye graphics
  • Gibson EDS-1275 (white with gold pickups) used for "Mama I'm Comin' Home" live with Ozzy Osbourne. (can be seen in Osbourne's "Live At Budokan" DVD)

His guitars are all outfitted with his Dunlop Zakk Wylde Signature set strings and his signature set of active EMG 81 and EMG 85 humbucker pick-ups (with the exception of the Razorback, until the release of the album Shot To Hell). He usually gives preference to Marshall amplifiers such as the JCM800 2203's and 2204's (He has his own Signature JCM800ZW Amp with replaced tubes (GT 6550) and cabinet loaded with EVM12L-Black Label guitar speakers). Jim Dunlop worked with Zakk to design two effect pedals, the knobless MXR ZW-44 Dunlop Overdrive pedal (which has been modified to go to 11 ), and the ZW-45 Zakk Wylde Signature "Cry Baby" wah-wah pedal.The MXR m-134 stereo chorus (which is always on when live),and the MXR EVH Van Halen signature phase pedal are also in his pedal board. In the past, his pedal board consisted in one BOSS SD-1 Super Overdrive, a CE-5 Chorus Ensemble, a Jim Dunlop Wah-Wah and a Rotovibe. When Zakk recorded his first album with Ozzy he was using Lee Jackson amps and a Morley PWO Wah-Wah. Morley Wah was also used on Live and Loud.

Zakk's settings for Standard, Eb, Dropped D, and Dropped B tuning: Wylde Dunlop Icon Series. (.010 .013 .017 .036 .052 .060) and for Dropped A, Dropped G, and other dropped tunings in a "D" tuning: GBWZLO (.011 .014 .018 .036 .052 .070).(mostly used in the studio)

357 Customs controversy and lawsuit

In December of 2005, a promotional offer was posted on ZakkWylde.com, stating that anyone who bought a $100 merchandise gift certificate and a miniature model of a chopper would receive an $800 Epiphone guitar. The offer was posted by custom chopper company 357 Customs, through the then webmaster of ZakkWylde.com. On June 2, 2006, Bob Ringe, Zakk Wylde's manager, stated on the website that "357 Customs ran a promotion directed toward Zakk's fans, and [...] 357 has not delivered merchandise ordered during the promotion. Zakk has not authorized or otherwise been involved with this promotion, and has not received any compensation from it." Ringe went on further to state that he has instructed his lawyers to "contact 357....monitor this situation and follow up with 357." During and after the timeframe in which the 357 Customs offers were being advertised, numerous conversations, both via email and telephone were held with then current and former members of Zakk Wylde's management team, including Tim Bolin and Bob Ringe, and also Zakk Wylde's wife, with all parties confirming and supporting the promotion. A number of statements, both from the webmaster and Wylde himself, posted on ZakkWylde.com repeatedly stressed the legitimacy of the offer, and even went as far as placing blame on guitar maker Epiphone and electronics manufacturer EMG for the shipping delays. Of course, no order had ever been placed, and these statements were offered simply as a means of placating the increasingly concerned customers.

One week later, on June 9, 2006, Zakk Wylde corroborated Ringe's statement and the involvement of his lawyers in "address[ing] the situation." On June 14th, 2006, Zakk Wylde's attorneys filed suit against 357 Customs Inc. in the Superior Court of the State of California. The suit alleges trademark infringement, false designation of origin, unfair competition, false advertising, breach of contract, as well as several other counts. The text of the lawsuit indicates that it was brought about to prevent any preying upon of Zakk's loyal fans in the future and to recoup unpaid royalties as 357 Customs failed to deliver on its agreements with Zakk Wylde. There is nothing in the suit thus far to indicate any kind of specific damages to be recovered on behalf of fans who have not received their merchandise other than as-yet unspecified damages pertaining to this suit. Text of Lawsuit

On July 5, 2006, webmaster Chad Dyer resigned from the website. He admitted being hired by 357 Customs as their webmaster and claimed that he wasn't aware of the conflict of interest. [2] To this date, reports are that he has not been paid for the work on 357customs.com, even after it cost him his position with the Black Label Society camp he held in 2003-2004 and 2005-2006. Various reports note that Chad Dyer was a paid employee of Black Label Society, which was not the case. The posted resignation letter on www.zakkwylde.com that was written by Chad Dyer and signed off on by Zakk's manager Bob Ringe confirmed that he provided webmaster services at no-charge on account of his friendship with Zakk.

On May 8, 2007, Zakk Wylde's Attorney filed a Request For Dismissal of the case, ending any hope that 357 Customs Inc would be held to account for their actions.

Discography

With Pride & Glory

  • Pride & Glory (1994)

Solo

  • 1987 Instrumental Solo Demo Tape
  • Book of Shadows (1996)
картинка

With Derek Sherinian

  • Inertia (2001)
  • Black Utopia (2003)
  • Mythology (2004)
  • Blood of the Snake (2006)

With Black Label Society

  • Sonic Brew (1999)
  • Stronger Than Death (2000)
  • Alcohol Fueled Brewtality Live +5 (2001)
  • 1919 Eternal (2002)
  • The Blessed Hellride (2003)
  • Boozed, Broozed, and Broken Boned (DVD) (2003) (Certified Platinum)
  • Hangover Music Vol. VI (2004)
  • Mafia (2005)
  • Kings of Damnation 98-04 (Career Retrospective) (2005)
  • Shot To Hell (2006)
  • The European Invasion: Doom Troopin' (2006) (DVD)

With Ozzy Osbourne

  • No Rest For The Wicked (1988)
  • Just Say Ozzy (1990)
  • No More Tears (1991)
  • Ozzmosis (1995)
  • Down to Earth (2001)
  • Live At Budokan (2002)
  • Black Rain (2007)

Other appearances

  • Stairway To Heaven/Highway To Hell (1989)
  • Ward One: Along the Way (1990)
  • Dweezil Zappa: Confessions (1991)
  • LA Blues Authority (1991)
  • Britny Fox: Bite Down Hard (1991)
  • Guitars that Rule the World (1992)
  • C.P.R (1992)
  • Stevie Salas: The Electric Pow Wow (1993)
  • Blackfoot:After the reign (1994)
  • Stairway to Heaven Tribute (1997)
  • Carmine Appice's Guitar Zeus 2 (1997)
  • Hard Pressed - Nobuteura Mada (1997)
  • Love: Tokma (1997)
  • Merry Axemas Vol.2 - More Guitars (1998)
  • RE-SET - Marcy (1998)
  • Humanary Stew - A Tribute To Alice Cooper (1999)
  • Ozzfest 2001: The Second Millennium (2001)
  • Rock Star Soundtrack (2001)
  • Themes of Horror (2001)
  • Gibson's 50th Anniversary (2002)
  • Aqua Teen Hunger Force - Spirit Journey Formation Anniversary (2003)
  • Damageplan - New Found Power (2004)
  • Fozzy - All That Remains (2005)
  • VH1 Rock Honors with Ozzy Osbourne (2007)


 

_____________________________________

Категория: BANDS | Добавил: Black_raven (09.06.2008)
Просмотров: 5449 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 2
1 darksageru  

2 darksageru  

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]